Впровадження концепції "студентоцентрованого" навчання
Студентоцентроване навчання і викладання – це процес, орієнтований на формування такої моделі навчання у НМетАУ, за якої ключові знання, уміння та навички, якими повинен оволодіти здобувач вищої освіти, спрямовані на задоволення його власних потреб і забезпечують його затребуваність на ринку праці, високу здатність до працевлаштування.
Студентоцентроване навчання передбачає забезпечення публічності інформації про освітні програми (ОП), широке залучення стейкхолдерів до розробки ОП, їх моніторингу та періодичного перегляду, враховує потреби здобувачів вищої освіти шляхом створення можливостей для гнучких траєкторій навчання, стимулює самостійну роботу здобувачів вищої освіти, підтримку впровадження інноваційних педагогічних технологій та створення атмосфери взаємоповаги і порозуміння між здобувачами освіти і викладачами.
Реалізація студентоцентрованого освітнього процесу у НМетАУ забезпечується через:
- оприлюднення освітніх програм;
- експертизу роботодавцями актуальності змісту ОП;
- експертне оцінювання підготовленості випускників до професійної діяльності представниками ринку праці;
- оцінювання стану організації освітнього процесу здобувачами вищої освіти;
- створення можливостей для реалізації гнучких траєкторій навчання;
- організацію самостійної роботи здобувачів вищої освіти;
- формування корпоративної культури академії.
Оприлюднення освітніх програм забезпечується шляхом їх розміщення на сторінках випускових кафедр на веб-сайті НМетАУ.
Експертиза актуальності змісту ОП роботодавцями передбачена процедурами їх розробки та затвердження.
Експертне оцінювання підготовленості випускників до професійної діяльності представниками ринку праці та оцінювання стану організації освітнього процесу здобувачами вищої освіти передбачені процедурами моніторингу та періодичного перегляду ОП.
Можливості для реалізації гнучких траєкторій навчання впроваджуються у НМетАУ через організацію вивчення студентами вибіркових навчальних дисциплін, академічну мобільність та трансфер кредитів.
Системою організації навчального процесу передбачається можливість вільного вибору студентом низки навчальних дисциплін, обсяг яких становить не менше 25% від загального обсягу ОП. Вибір зазначених навчальних дисциплін здійснюється студентами з бази вибіркових дисциплін відповідної ОП, яка містить дисципліни професійного спрямування, що викладаються на даній та споріднених ОП, та з загальноакадемічної бази вибіркових дисциплін, яка містить уніфіковані за обсягом навчальні дисципліни, що викладаються на інших ОП.
Для вивчення дисциплін, що входять до загальноакадемічної бази вибіркових дисциплін, передбачається створення об’єднаних академічних груп, до складу яких включаються студенти різних ОП, спеціальностей, факультетів.
Організаційно-методичні засади забезпечення варіативної складової ОП визначаються відповідними нормативними документами НМетАУ
Академічна мобільність (у тому числі міжнародна академічна мобільність) студентів забезпечується у відповідності до чинних положень
Процедури перезарахування навчальних дисциплін, що вивчалися студентами в інших закладах вищої освіти, та відповідного трансферу кредитів ЄКТС регламентуються відповідними Положеннями НМетАУ (http://nmetau.edu.ua/file/polozhennya_pro_viznannya_dokumentiv.pdf, http://nmetau.edu.ua/file/organiz.osvit.prots..pdf).
Організація і зміст самостійної роботи здобувачів вищої освіти, узгодження її з іншими видами навчальної діяльності регламентуються програмою відповідної навчальної дисципліни, а її мінімальний обсяг визначається згідно зі затвердженими нормативами в залежності від обсягу дисципліни (розд. 2.1.3 Положення про організацію навчального процесу ).
Відповідальний викладач розробляє методичні засоби забезпечення самостійної роботи, здійснює діагностику її якості і забезпечує її організаційну підтримку.
Процедура |
Опис процедури |
Назва нормативного документу |
Тип документа, номер і дата затвердження |
Оприлюднення освітніх програм |
Освітні програми оприлюднюються на веб-сайті НМетАУ і є доступними для споживачів ринку освітніх послуг (вступникам, здобувачам, роботодавцям) та незалежним установам оцінювання і забезпечення якості вищої освіти |
Методика розробки освітніх програм |
Вчена рада, протокол № 3 від 27.03.2017 |
Експертиза освітніх програм |
Складова, що передбачена процедурами розробки і затвердження освітніх програм, а також процедурами їх періодичного перегляду |
Положення про організацію освітнього процесу у НМетАУ (розділ 1.4) |
Вчена рада, протокол № 3 від 02.03.2018 |
Положення про Раду з забезпечення якості освітньої діяльності і підготовки фахівців у НМетАУ |
Вчена рада, протокол № 7 від 30.09.2019 |
||
Положення про групи забезпечення якості освітніх програм НМетАУ
|
Вчена рада, протокол № 7 від 30.09.2019 |
||
Методика розробки освітніх програм |
Вчена рада, протокол № 3 від 27.03.2017 |
||
Конференція студентів 15.12.2016 |
|||
Створення можливості для реалізації гнучких траєкторій навчання |
Реалізується шляхом забезпечення вивчення студентами дисциплін вільного вибору, академічну мобільність і трансфер кредитів. |
Положення про організацію освітнього процесу у НМетАУ (розділ 3)
|
Вчена рада, протокол № 3 від 02.03.2018 |
Положення про академічну мобільність студентів НМетАУ
|
Наказ ректора № 74 від 04.07.2013 |
||
|
Вчена рада, протокол № 2від 05.02.2018 |
||
Організація самостійної роботи здобувачів вищої освіти |
Регламентується програмами навчальних дисциплін. Забезпечується відповідними навчально-методичними матеріалами та контролюється під час проведення заходів модульного контролю. Норми навчального навантаження студента при виконанні різних видів самостійної роботи визначаються Вченою радою НМетАУ. |
Положення про організацію освітнього процесу у НМетАУ (розділи 2.1 та 4.2)
|
Вчена рада, протокол № 3 від 02.03.2018 |
Впровадження інноваційних педагогічних технологій |
Впровадження цілеспрямованого системного набору прийомів і засобів організації навчальної діяльності, охоплює весь процес навчання: від викладання навчального матеріалу до оцінювання результатів навчання |
Положення про Раду з забезпечення якості освітньої діяльності і підготовки фахівців у НМетАУ
|
Вчена рада, протокол № 7 від 30.09.2019 |
Положення про підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників НМетАУ
|
Вчена рада, протокол № 10 від 22.10.2018 |
||
Положення про проведення практики студентів НМетАУ
|
Вчена рада, протокол № 12 від 21.12.2015 |